česky deutsch

1. B

Hauptseite » Klassen » 1. B

Nový školní rok 2017 - 2018

Vážení rodiče, milí žáci,

vítáme vás na naší německé nástěnce. Zde budeme pravidelně zapisovat, co aktuálně děláme při hodinách NJ, popř. co je třeba udělat doma (např. při zadání nějakého náročnějšího úkolu).

Těšíme se na spolupráci.

Za kabinet NJ

Renata Šebestová a Dagmar Weinzettlová

 

 

Informace z 12. 12. 2017 (ŠEB)

Zadání domácího úkolu:

1. přinést pracovní listy z "Mikuláše" (3 ks - kdo nedonesl a nemá nalepeno v sešitě

2. trénovat čísla - schody v sešitě + dokreslit vlastní schody 2x

 

Informace z třídních schůzek

1. Pořídit si plastové či papírové desky, do kterých se vejde "celá němčina" - tedy učebnice, pracovní sešit, velký sešit, slovníček, malé desky s kartičkami. Děti pak ze třídy nosí jen penál a tyto desky - nic nezapomenou.

2. Níže nadete tipy na práci s kartičkami doma

3. Případné dotazy směřujte přímo na nás, rádi pomůžeme, poradíme, vysvětlíme

 

 

Základní informace pro rodiče

Práce s učebnicí, se sešitem při výuce:

Poslech, čtení, doplňování, dopisování – provádíme ve škole – každou stránku následnou hodinu ještě opakujeme. Každý žák buď čte, nebo popisuje podle poslechu - popis podle splněné domácí úlohy (vybarvit postavičku, obrázky). Žáci tyto úkoly říkají nebo čtou ve škole a za splněný úkol, za přečtení nebo vyprávění – co je na obrázku a jaké to je – dostávají do učebnice i do pracovního sešitu známku. Pokud to není jednička, dostávají žáci ústní pokyn si doma tuto stránku znovu procvičovat, aby ji dobře zvládli.

 

Práce s písničkou při výuce:

Obvykle na začátku tématu – nácvik písně – v níž jsou slovíčka k danému tématu – tam neřešíme členy, ale prostě slova k obrázkům, správnou výslovnost – souhlásek s přídechem – p, t, k, dvojí výslovnost ch – Ich-Laut (hodně měkce vyslovené „ch“), normální ch, výslovnost uzavřeného e, přehlásek ä, ö, ü, výslovnost r. Vytleskávání rytmu, správný důraz na přízvučné slabiky.

Obvykle jsou to současně pohybové písničky, takže se zde zcela přirozeně propojují poslech, pohyb, melodie, rytmus, obrázek a zpěv. To vše zcela přirozeně s využitím individuálních schopností dětí tohoto věku, pro děti je to naprosto přirozené, spontánně se s chutí učí novému jazyku – podobně jako jazyku mateřskému. 

 

Hry při výuce:

např.

Hatschi-patsch (čti hači pači)

Jeden jde za dveře, řekneme si, kdo je hatschi-patschi. Poté dává žák, který byl za dveřmi otázky v kruhu, Hatschi-patschi na otázku odpovídá místo skutečnosti pomocí spojení hatschi-patschi.

Např. Wer bist du? Ich bin Hans. Wer bist du? ich bin Hatschi-patschi.

Jakmile je nalezen, jde za dveře zase on.

Zauberbox:

Určený žák zakouzlí a vytáhne z čarovného boxu zvířátko a ptá se dětí ve třídě: Was ist das? – Žáci se hlásí, žák si vyvolá jednoho žáka a ten odpoví: Das ist ein/eine/ein … .

Je-li odpověď správná, odpoví určený žák: Ja, richtig. Žák, který zvířátko uhodl a správně německy odpověděl, jde kouzlit.

Když odpověď není správná, řekne určený žák: Nein, falsch. A šanci na odpověď dostane jiný žák.

 

Kim-Spiel: Was  fehlt?

Na ploše jsou obrázky, určený žák řekne „Augen zumachen!“-  žáci zavřou oči. Vybraný žák jeden obr. schová a řekne „Augen aufmachen! Was fehlt?“.  Žáci otevřou oči a ten kdo ví, který obr. chybí, se přihlásí a je-li vyvolán, odpoví „Der Frosch fehlt.“ Odpověď určeného žáka „Ja, richtig.“ nebo „Nein, falsch.“ A odpovídá další. Zase hraje dál ten žák, který odpověděl správně.

Práce s kartičkami/slovíčky doma - několik zůsobů/pravidel/rad, jak lze kartičky používat:

1. Hrát pexeso.

2. Skládat si řady s kartiček a pak jednotlivé obrázky pojmenovávat.

3. Udělat si z kartiček hromádku a pojmenovávat nahlas, co je na obrázku, pojmenovanou kartičku pak dát dospodu - slovíčka, která činí problém, lze zařazovat častěji, nedat kartičku dospodu, ale někam doprostřed balíčku, tak aby se dané slovíčko opakovalo co nejčastěji.

4. Hrát tzv. Kimovu hru - rozložit kartičky na stůl, dítě si chvíli prohlíží (stačí třeba zpočátku vybrat pouze 6 - 8 slovíček), po chvilce se dítě otočí a vy mu jednu kartičku dáte pryč. Dítě hádá, co na kartičce bylo - tohle opakovat s dalšími sadami 6-8 kartiček, až pak zkusit sady spojit. Doporučuji zpočátku kartičky rozložit "uspořádaně" do řad a sloupců - lépe se dá zapamatovat, které slovíčko je na kterém místě. Dítě ihned pozná, že tam kartička chybí, a pátrá v paměti, který obrázek tam byl.

5. Je dobré začít s kartičkami, kde je napsaný text (my jim říkáme "černobílé") - tam mají děti možnost "nakouknout" na napsané slovíčko a podle toho obrázek pojmenovat, pak postupně přecházet na "barevné" kartičky (bez textu). - ZATÍM NE PRO 1. TŘÍDU, NEČTEME NEPÍŠEME!!!!

6. Pokud má dítě s nějakým slovíčkem velký problém, doporučují odborné výzkumy (a my s nimi - mám odzkoušeno na vlastní kůži) "vystavit" slovíčko (v našem případě ideálně obrázek a německé slovíčko) co nejvíce na oči - úžasně funguje prostor na WC, nad postelí (na stropě), na stěně, na dveřích apod.

7. Snažíme se NEPŘEKLÁDAT - překlad děti v tomto věku brzdí, ještě stále mají mozek otevřen učení se jazyku podobně jako se učily svůj mateřský. Překladem se tato cesta uzavírá.

8. Je dobré začínat s jednoduššími slovíčky - děti zažijí pocit úspěchu (u oblečení třeba slovíčka jako die Krawatte nebo die Bluse apod), slovíčko se naučí velmi rychle. K těmto lehkým slovům přidat jedno obtížné. Pak postupně přidávat další obtížnější, která tím, že my je v hodinách cvičíme komplet všechna, mají děti pak již více naposlouchaná a učení jde snáz.

Přejeme hodně zábavy a úspěchu při práci doma

R. Šebestová za kabinet NJ

 

Informace ze dne 1. 10. 2017

pro obě skupiny: Na třídních schůzkách vás budeme podrobně informovat o všem důležitém, co se němčiny týká.

 

skupina ŠEB - bohužel nám některé hodiny odpadly (akce bruslení, státní svátek), ale nevadí, vše doženeme :-) Moc děti chválím, velmi pěkně pracuje většina i s tužkou/pastelkou.

Co už umíme/trénujeme:

1. otázka Wer bist du? odpověď Ich bin ....... (jméno dítěte)

2. otázka Wo wohnst du? odpověď   Ich wohne in.... (jméno města, kde bydlí)

3. Pozdrav Guten Tag (na začátku hodiny), pozdrav Hallo (jako uvítání kamaráda, ale v dnešní době i učitele) a Tschüs (při loučení) - pozdravy trénujeme každou chvíli na chodbě, když se s dětmi potkám, takže ty už zvládáme skvěle.

4. Písnička Ich bin ich - notový zápis s textem ke stažení  níže

5. Hrajeme hru "hatschi patschi" (čte se hači pači)

6. otázka Wie geht´s? odpověď Danke gut (palec nahoru), Nicht so gut (palec vodorovně)

7. začali jsme barvy - prosím o rozstříhání kartiček s vybarvenými čísly - ty nosit do školy (děti od mě dostanou desky A5 na kartičky)

 

 

Co nás čeká:

1. procvičování výše uvedeného

2. barvy  a čísla  (čísla postupně v návaznosti na hodiny matematiky, barvy sice pomalu ale komplet)

3. Otázka Wie geht´s a k tomu písnička

4. písničky, které využijeme na vystoupení v rámci imatrikulace na začátku listopadu

 

Informace ze dne 17. 9. 2017

skupina ŠEB

Co už umíme/trénujeme:

1. otázka Wer bist du? odpověď Ich bin ....... (jméno dítěte)

2. otázka Wo wohnst du? odpověď   Ich wohne in.... (jméno města, kde bydlí)

3. Pozdrav Guten Tag (na začátku hodiny), pozdrav Hallo (jako uvítání) a Tschüs (při loučení)

4. Písnička Ich bin ich - notový zápis s textem ke stažení  níže

5. Hrajeme hru "hatschi patschi" (čte se hači pači)

 

Co nás čeká:

1. procvičování výše uvedeného

2. barvy - začneme postupně

3. Otázka Wie geht´s a k tomu písnička

 

 

 

 

 

 

 

 

Starý školní rok 2016-17

 

Informace 26.4.2017

Vážení a milí rodiče,

děkujeme Vám, že jste se přišli  podívat dne 21.4.2017 na vystoupení svých dětí v Krajské knihovně v Liberci. Děti se velmi těšily a snažily se zazpívat vše - jak nejlépe mohly. Doufáme, že jste odcházeli se svými dětmi spokojeni.

Všem účastníkům vystoupení udělujeme pochvalu.

Pokud máte nějaké pěkné fotografie z vystoupení o které se můžete s námi podělit, prosím o zaslání nějaké, abych je mohla dát na web školy. Předem děkuji.

Můj e-mail: DWeinzettlova@seznam.cz

V pátek budeme probírat téma: TIERE

Prosím, aby všechny děti měly kartičky zvířátek - barevné i doma vybarvené.

učebnicí a prac. sešit  ("Das Zauberbuch Starter") 

Informace 8.3. na 10.3. 2017 

trénovat ústně: učebnice str. 20/ 4, 5 - 21/ 7 - 23/ 1 - ukazovat  a říkat ve větách  

Příklad: Der Schulranzen ist blau und groß. Der Bleistift ist gelb. Das Buch ist rosa und groß. Der Radiergummi ist orange und klein. ....

Možno procvičovat i na kartičkách.

Informace 1.3. a 3.3. 2017

Trénujeme: 

Die Sonne (die Banane, die Ente) ist gelb. 
Die Kirsche (das Herz, das Feuer) ist rot.
Das Gras (der Frosch, der Baum) ist grün.
Die Orange (die Karotte, der Kürbis) ist orange.
Die Rose (das Schwein, die Hand) ist rosa.
Das Schiff (die Hose, das Flugzeug) ist blau.
 
Das Buch ist groß.  - Der Radiergummi ist klein. 
Das Federmäppchen ist groß und grün. .........

Der Schulranzen ist links. - Das Federmäppchen ist rechts. 

Der Bleistift ist links. ....

Možno trénovat doma s kartičkami (téma: Schulsachen, Spielzeug) - příklady jsou v minulé informaci.

 

 

 

Informace 17.2.2017

Dom. cv.-  trénovat ústně:

Vysvětlení k označení členů:

Mužsk. r. - člen neurčitý a určitý  označujeme modře:   ein - der Schulranzen

Žen. r. - člen neurč. a urč. - označujeme červeně: eine -  die Tafel

Stř.r. - člen neurč. a urč. - označujeme zeleně:  ein - das Federmäppchen

Množné číslo pro všechny rody - označujeme žlutě - die Kinder

Na kartičkách poznají děti rody podle (tímto způsobem)  vybarveného kroužku v levém rohu každé kartičky, označující podstatné jméno.

  1. slovíčka na kartičkách: KÖRPERTEILE, SCHULSACHEN, FARBEN

  2. opakovat v učebnici str. 19/3, 20/4

 

Das ist ein Schulranzen. Der Schulranzen ist orange und grün.

Das ist ein Kugelschreiber. Der Kugelschreiber ist rot.

Das ist ein Bleistift. Der Bleistift ist gelb

Das ist ein Radiergummi. Der Radiergummi ist orange.

das ist ein Pastellstift. Der Pastellstift ist grün.

Das ist ein Federmäppchen. Das Federmäppchen ist blau.

Viel Spaß mit DEUTSCH in den Ferien. 

 

Informace 20.1.2017

 

Kartičky:

  1. dvě sady kartiček se zvířátky

  • 1. barevně vytištěné ( nácvik členu ein, eine) 

  • 2. samostatně vybarvené  (nácvik členu určitého - der, die, das) -  ty děti buď nemají vůbec nebo si je nevybarvily.

Je to NUTNÉ pro nácvik členu určitého - der, die, das.

Komunikace:  

  •  Wo wohnst du? - Ich wohne in Liberec.
  • Was ist das?
  • Das ist ein Hund. Der Hund ist braun. - atd. pro všechny kartičky (tzn. všechny rody)
  • Wer ist das? - Das ist Erik., atd.

 

Informace 20.1.2017

Trénovat slovní zásobu pomocí kartiček

Máme 1. téma kartiček, barevné a nebarevné jsou zvlášť - každé v gumičce a obojí kartičky v deskách. 

S dětmi nyní nacvičujeme pojmenování barevných kartiček ve větách:

Kartičky s modrým a zelenám puntíkem: Das ist ein Ball. // Das ist ein Heft.

K. s červeným puntíkem: Das ist eine Puppe.

K. se žlutým punt. - Das sind Legosteine. (Množné číslo)

 

 

 

Práce s kartičkami ve výuce i doma:

1.krok– u každé kartičky  - barevně tištěné i černobílé se slovíčkem (které jsou ještě souvisle v listu) , vybarvíme kroužek vlevo nahoře podle rodu podstatného jména – slovíčka: der – modře, die(ž.r.) – červeně, das – zeleně, die(mn. č.) – žlutě.

2. krok-  vylámeme opatrně barevně tištěné kartičky (bez slovíčka) a na zadní straně podepíšeme – začátečními písmeny svého jména a příjmení.

3. krok– Na začátku pracujeme tedy jen s obrázkem, poslechem slovíčka ve větě a opakováním a pohybem ruky:

např. Das ist ein Hund. Das ist eine Katze. Das ist ein Zebra.

Žáci spontánně opakují věty a skládají kartičky s právě pojmenovanými zvířátky (ve větě) na lavici. Tak trénujeme poslech, nacvičujeme výslovnost - trénink a nastavení mluvidel a spojení pohybu, poslechu, zrakového vjemu a spoje v mozku - obrázek+poslech+slovo+ pohyb - položení obrázku zvířátka na lavici s větou „Das ist ein/eine/ein …… .“ – používají tedy člen neurčitý, což ovšem dětem není možno v tomto věku gramaticky vysvětlovat.

4. krok– Vyhledávání a pojmenovávání obrázků

Žáci sedí v lavicích, každý má před sebou na lavici barevné kartičky bez slovíčka a musí vyhledat správný obrázek, ukázat učiteli a německy říci – reagovat na otázku - s kontrolou učitele, později žáků.

Vzor:

Učitel se zeptá „Wo ist der Hund?“ – žáci slyší v otázce již určitý člen (der, die, das), ale reagují nacvičenou odpovědí z minulého tréninku „Das ist ein Hund.“ a ukážou správnou kartičku pejska. Kdo se spletl, koriguje svůj výběr kartičky podle ostatních žáků, kteří správnou kartičku ukazují. Jeden žák odpovídá „Das ist ein Hund.“ a celá třída po něm spontánně opakuje „Das ist ein Hund.“

Opět jde o proces upevňování slovní zásoby. Použití slovíčka ve větě + trénink výslovnosti a upevnění spoje v mozku – obrázek+věta – rozvoj komunikativní dovednosti. Po celou dobu bez použití překladu do češtiny.

Následují různé variace nácviku této činnosti, protože je nutné tyto spoje dobře upevnit. Na nich můžeme stavět dále.

Pokud žák kartičky na hodinu nenosí, znamená to pro něj, že se nemůže plně zapojit do výuky a nemůže u něho dojít k tomuto přirozenému nácviku.

Příklady nácviku: hledají obrázky po třídě, na tabuli, hry – který obrázek chybí, ….. .

 

5.krok  - Wie ist der Hund?

Žáci odpovídají – ještě stále pouze s kartičkami barevně vytištěnými bez slovíčka. Ale řídí se již podle označené barvy v kroužku – učí se (nevědomky) používat určitý člen. Der Hund ist braun.

modrá – ein – der

červená – eine – die

zelená – ein – das

žlutá - -0-   - die (množné číslo) - neurčitý člen zde neexistuje

 

6.krokspojení obou otázek a odpovědí – reakcí žáků

Was ist das? – Das ist ein Hund.

Wie ist der Hund? – Der Hund ist braun.

Může se doplnit: schön, alt, jung, nett, groß, klein,… (podle tématu)

Wo ist der Hund? – Der Hund ist hier, dort, links, rechts, …

 

7.krok Žáci si vybarví doma černobílé kartičky a přečtou si slovíčko sami – první kontakt s psanou formou slovíčka (to je pro žáky zcela nové a doporučuji až po nácviku celé české abecedy, protože výslovnost a psaná forma slovíček je často odlišná - nemíchat s nácvikem čtení v češtině – na to máme čas). Pro rodiče to však bývá dobrá pomůcka ke korigování dětí a tyto kartičky, které si žáci sami vybarví, slouží ke hře pexeso, které mohou hrát s rodiči. Žáci mohou popisovat barvy zvířátek podle toho, jak si je sami vybarvili.

 

Informace ze dne 23.1.2017- online procvičování

žlutě označená cvičení nevyžadují čtení - jsou tedy vhodná právě pro první třídu

1) Farben (první cvičení je jen poslech a obrázek, další již bohužel i se psaním - hodí se o něco později) : http://literacycenter.net/play_learn/colors_de/color_de.php

2) Farben pexeso (obrázek slovíčko): http://users.sch.gr/kapoglou/Farbenmemory/Lektion_10/

3) Farben (slovíčko a obrázek): http://www.purposegames.com/game/colors-in-german-quiz

4) Farben (šibenice - slovíčko): http://cornelia.siteware.ch/hangman/Farben.html

5) Farben (výběr z více slovíček k obrázku): http://www.allgemeinbildung.ch/fach=deu/Farben_01a.htm

6) Farben pexeso - slovíčko obrázek: zde  

7) Farben (slovíčko a k němu vybrat obrázek: http://www.allgemeinbildung.ch/fach=deu/ErsterWortschatz_Farben+Formen_01b.htm

8) Farben - písnička s častým opakováním barev: https://www.youtube.com/watch?v=lxwsCnrX_T8

9) Farben - písnička s barvami: https://www.youtube.com/watch?v=AxF0Per8uds

10) Farben - písnička: https://www.youtube.com/watch?v=N693RrO6JM4

11) Farben (hra s barvami - co chybí, dítě slyší správné řešení, na konci pak shrnutí i se slovíčkem): https://www.youtube.com/watch?v=3ehbv6aA8Tg

12) Farben - písnička: https://www.youtube.com/watch?v=oAta4lcsDfk

 

1) Zahlen (slovíčko a obrázek): http://users.sch.gr/kapoglou/zahlen/zahlenmemory/

2) Zahlen (co chybí): https://www.youtube.com/watch?v=Gjcpw7TzUco

3) Zahlen - hra - slovíčko a k němu hledám číslici: http://www.purposegames.com/game/numbers-in-german-quiz

4) Zahlen - poslech a možnost si zopakovat - jdou po sobě, 1-10, pak 11-20, atd. (není třeba zadávat požadovanou emailovou adresu, stačí zavřít okno se žádostí o email a pak už jen kliknout na šipku u požadovaných čísel: http://leicht-deutsch-lernen.com/counting

Za kabinet NJ Šebestová

 

 

Informace dne 29.11.2016

Probíráme novou učebnici "Das Zauberbuch Starter"

Žáci budou dostávat domácí úkoly z učebnice nebo zpracovního sešitu (cvičení budou označena hvězdičkou).

Prosím o kontrolu úkolů - pokud je dostanou  a pomůcek, které mají mít na hodinu NJ - učebnice, pracovní sešit.

Domácí úkol:

  1. pracovní sešit - obalit
  2. str. 2, 3 - cv. 1 - seznamujeme se s průvodci učebnice - děti mají vybarvit obličejíčky postaviček a obtáhnout písmena jejich jmen pastelkou.

 

Informace 16.9. a 30.9. 2016

Probíráme:

  1. Pozdravy:  Guten Morgen!  Guten Tag!  - Hallo!  // Auf Wiedersehen! - Tschüs!
  2. Barvy: rot, gelb, blau grün, orange, lila/violett, braun, schwarz, weiß
  3. Barvy ve větě - ukázat na barvu a říci. " Das ist rot/ gelb/ ...... . "
  4. Čísla: 1 - 15
  5. links - rechts ( ukázat na něco a říci větu) -  " Das ist links. / Das ist rechts."

Informace

Informace

Téma: Tiere

  1. prac. list se zvířátky zvířátka vybarvena na obou stranách, trénovat jaká ta zvířátka jsou
  2. oboje kartičky: hrát si a nahlas říkat názvy zvířátek nj

Informace

Téma: Tiere auf dem Bauernhof

1. učebnice: str. 72, 73 - trénovat jaké zvířátko je na obr. a jaké je.

Vzor: Das ist eine Henne, die Henne ist weiß, braun, rot und orange.

ein Küken - das Küken
ein Schwein - das Schwein
ein Schaf - das Schaf
ein Vogel - der Vogel
eine Ente - die Ente
ein Frosch - der Frosch
ein Hund - der Hund
ein Pferd - das Pferd
ein Kaninchen - das Kaninchen
eine Schildkröte - die Schildkröte
eine Kuh - die Kuh
eine Maus - die Maus
eine Katze - die Katze
 
2. pracovní list: Bildwörterbuch - děti trénují čtení názvu zvířátka, vybarví jej a řeknou jaké je - používají jen člen určitý - der, diedas
- pouze str. 15 - do úterý 3.5.2016.
 
Vzor: Der Hund ist braun, rot und gelb.

Ve čtvrtek 28.4. - pracujeme na čarodějnici.

Informace 5.4.2016

Téma: "TIERE" - trénovat slovíčka podle kartiček

Komunikace:

  • Hallo, Kinder! Guten Tag, Kinder! - odpověď: Guten Tag.
  • Steht auf, Kinder! // Petr, steh auf!
  • Kinder, setzt euch! //Katrin, setz dich!
  • Hört  zu, Kinder! // Simon, hör zu!
  • Komm her, Paula!
  • Komm an die Tafel! // Zeig das Fenster, Hans!
  • Hans, zeig die Katze. - Was ist das? Das ist eine Katze. Wie ist die Katze? Die Katze ist grau.
  • Wie macht die Katze? - Die Katze macht:"miau, miau".
  • Wo ist der Hund? - Der Hund ist da. (hier)

Možno obměnit:

  • hier/da -tady/ zde
  • dort - tam
  • links - vlevo
  • rechts - vpravo
Der Hund macht" wau, wau! - atd.
Auf  Wiedersehen, Kinder!
Macht das Buch auf!  - Seite ...  ! Kinder, macht das Buch zu!
Nehmt Pastellstifte und malt das Bild aus.
  1. Wer bist du? - Ich bin ein Junge/ Ich bin ein Mädchen.
  2. Wer bist du? Ich bin Petr/ Anička.
  3. Wer ist das? Das ist Julia/  Marion/ Erik/ Nick/ Bert. - nebo děti ve třídě
  4. Was ist das?
Das ist ein Kugelschreiber. / Das ist eine Schere. / Das ist ein Flugzeug.
Wie ist der Kugelschreiber?  - Der kugelschreiber ist klein.
Wie ist die Schere? - Die Schere ist rosa.
Wie ist das Flugzeig? Das Flugzeug ist blau.
Ist das gelb? Ja, das ist gelb. Nein, das ist violett.
Ist der Zug rot? Ja, der Zug ist rot. Nein, der Zug ist grau.

 

 

 

Informace 29.3.2016

D. cv.   prac. sešit - str. 11/2 - spočítej zvířátka a napiš počty do kroužků k názvům

Informace 22.3.2016

VESELÉ VELIKONOCE!  - FROHE OSTERN!

  1. písemně:  0 
  2. ústně: učebn: str. 84,85 - Ostern (velikonoční dvojstrana)

Informace 17.3.2016

Téma: TIERE (kartičky s sebou)

  1. Kartičky - hrát pexeso
  2. Učebnice: str. 29, 30, 31 - trénovat ústně věty
  3. Věty trénovat -  podle informací z 15.3.2016 - při pexesu s kartičkami i při práci s obrázky v učebnici

Informace 15.3.2016

Téma: TIERE - kartičky s sebou

Učebnice: str. 29/1, 30/2 - trénovat ústně

Pracovní sešit: str. 10/1 - vybarvit a říkat:   (barvu podle svého vybarvení)

  • Das ist eine Katze. Die Katze ist .... .
  • Das ist ein Vogel. Der Vogel ist .....  .
  • Das ist eine Schildkröte. Die Schildkröte ist  ......  .
  • Das ist eine Maus. Die Maus ist  .....  .
  • Das ist ein Vogel. Der Vogel ist  ......  .
  • Das ist ein Fisch. Der Fisch ist  ......  .

 

Informace 11.3.2016

Téma: Tiere

  1. trénovat kartičky se zvířátky
  2. učebnice - str. 29/cv. 1

Informace 3.3.2016

Končíme téma "Spielzeug".

Opakujeme vše, co bylo zadáno na poslední 2 hodiny

  1. V učebnici:  str. 23 - 27 - všechna cvičení
  2. V pracovním sešitě: str. 8, 9
  3. V pracovním sešitě prosím rodiče o vystřižení kartiček, mezi str. 16  a 17. Budeme s nimi hrát na posledních dvou stránkách prac. sešitu.

Začneme téma "Tiere" - kartičky i učebnice

 

Informace 1.3.2016

Velmi mnoho žáků je nemocných. Přeji brzké uzdravení.

Probíráme dál téma "Spielzeug"(hračky) a hrajeme hry. 

  1. Přidáváme slovíčka velmi pozvolna: das Schiff, die Gitarre, das Klavier, die Flöte, die Trompete, die Trommel, der Computer, das Spiel, das Händy (mobil) - vše ústně

  2. Ve čtvrtek budeme pracovat s učebnicí - stále téma "Spielzeug" - dokončíme všechna cvičení

 

Informace 18.2.2016

Učebnice:

opakujeme ústně: str. 19, cv.3, str. 20, cv. 4, 5 

sk. 1. - učebnice: domácí cvičení - str. 21, cv. 7

Pracovní sešit: str. 5, cv. 2

sk. 2 - prac. seš. - domácí cvičení - str. 7, cv. 2

 

 

Informace 16.2.2016

Učebnice:

  1. str. 19/3, str. 20/ 4 - ústně trénovat popis / Der Schulranzen ist ........  . atd.) - zkouším
  2. dom. cv. str. 20/5 - najdi školní věci a řekni jakou mají barvu. - trénovat nj ústně

 

Informace dne 4.2.2016

Přeji Vám pěkné a slunečné prázdniny.

Učebnice:

  1. trénujeme str. 19, cv. 3 - podle nácviku ve škole
  2. úkol - str.16 - do bílého pole nakresli a vybarvi své školní věci. Nauč se je vyjmenovat a říci jakou mají barvu.

VZOR: 

  • Das ist ein Kugelschreiber. Der Kugelschreiber ist blau.
  •  Das ist eine Schere. Die Schere ist rosa.
  • Das ist ein Federmäppchen. Das Federmäppchen ist grün.

Pracovní sešit:   úkol - str.5, cv. 2 - přečti slovo, spoj se správným obrázkem a obr. vybarvi. Procvič si jak se jmenují v nj a jakou mají barvu.

NJ – 1.B - 27.1.2016 - ÚKOLY:

1. Stále opakujeme slovíčka z kartiček ve větách. Děti dostaly ještě kartičky s barvami a tvary. Kartičky s tvary zatím netrénujeme, ale máme je připravené. Nebarevné kartičky je třeba si vybarvit.

Trénujeme větičky a pokládáme kartičky obrázků a barviček, věty říkáme nahlas. Vzor:

Mužský rod:    Das ist ein Teddy. Der Teddy ist braun.

Stejně s kartičkami se slovíčky s modrým puntíkem (mužský rod)der Radiergummi, der Bleistift, der Ordner, der Ball, der Füller, der Spitzer.

Ženský rod:  Das ist eine Puppe. Die Puppe ist rosa.

Stejně s kartičkami se slovíčky s červeným puntíkem (ženský rod):  die Schultasche, die Schere, die Flöte, die Gitarre, die Mundharmonika, die Trompete, die Trommel, die Geige.

Střední rod:   Das ist ein Buch. Das Buch ist grün.

Stejně s kartičkami se slovíčky se zeleným puntíkem (střední rod): das Lineal, das Heft, das Federmäppchen, das Klavier.

Množné číslo:   Das sind Legosteine. Die Legosteine sind gelb und blau.

U množného čísla se v jednotném čísle se nepoužívá neurčitý člen ein, eine = jeden, nějaký, jedna, nějaká, jedno, nějaké)

Stejně s kartičkami se slovíčky se žlutým puntíkem (množné číslo): die Bauklötze, die Rasseln

 

 

Informace ze dne 12.11.2015

Učebnice:

probíráme: Lekce: Ein neuer Freund

1.    str. 3 - video s dialogy v nj, písnička "Hallo, hallo, hallo! "  - díváme se, posloucháme, zpíváme

Pracovní list k videu - 1. a 6. obr. si děti vybarvily - podle videa ve škole, kdo nestihl -barvami podle sebe doma. Žáci popisují obrázky - kdo je to, jaké barvy je to - každý řekne a ukáže na svém obrázku alespoň 5 barev.

Vzor:
Das ist Julia. Das ist Erik.
Das ist rot. Das ist gelb. Das ist blau. Das ist grün. Das ist violett.
 
2.   str. 4 - Poslech a nácvik rozhovoru. Děti ukazují na obrázek a říkají dialog, Obměňují rozhovor svými jmény.
 
Vzor:
Bert: Ich bin Bert. Wer bist du?
Erik: Ich bin Erik.
Bert: Hallo, Erik.
Erik: Hallo, Bert.
Bert: Danke schön.
 

3.    str. 6 - Poslech - Kdo mluví? - Poslechli jsme text a zakroužkovali jsme - Kdo mluvi?

4.    D. cv. - učebnice - str. 5, cv. 3 - děti vystřihnou Bertíka ze strany 93, nalepí na čtvrtku, znovu vystříhnou a nalepí na špachtličku nebo jiné ploché dřívko nebo tvrdší karton. Budeme hrát rozhovory.

 

Informace ze dne 27.10.2015

Žáci dostali nové učebnice a pracovní sešity "Das Zauberbuch Starter".

Obojí jsem dětem podepsala na 1. stránku. Doporučuji podepsat knížku i sešit ještě na desky zevnitř - podle místa.

Domácí úkol:  učebnici i pracovní sešit obalit

 

15.10.2015 - procvičujeme:

  1. Farben:

Použití barvy pro vyjádření ve větě - jaké barvy je věc, na kterou žák ukazuje. Žák si ve třídě najde předmět, který ho upoutá a řekne jeho barvu.

Např. tabule - ukáže na tabuli a řekne: Das ist blau / weiß / ...... .

           stůl -    Das ist braun.

           okno - Das ist rot.

    2.  Schulsachen:

Procvičování ve větě, se členem neurčitým (zatím jen m.r. - ein - modré zbarvení). Žák vytahuje současně konkrétní předměty - tak jak je jmenuje -  z penálu a klade si je na lavici nebo je zase ukládá do penálu. Pojmenování předmětu doprovází vždy manipulací s tímto předmětem.

WAS IST DAS?

Das ist ein Bleistift.

Das ist ein Pastelstift.

Das ist ein Filzstift.

Das ist ein Kleber.

Das ist ein Spitzer.

Das ist ein Radiergummi.

 

8.10.2015

Procvičujeme: Téma: Farben, Zahlen 1-12

Komunikace: Ich bin ……. Wer bist du?

                         Ich bin 6/7 Jahre alt.

                         Wie alt bist du?

                         Wie geht’s? – Danke gut! / Nicht so gut! / Danke, es geht! / Wunderbar!

Písnička: Hallo,hallo! / Farben / Zahlen-Rap / Wir klatschen …..

Informace 23.2.2016

Opakujeme:

  1. učebnice - str. 20/4, 5, 21/ 6,7 - ústně

  2. Pracovní sešit: pro žáky, kteří nestihli ještě jednou str. 8/1 - spoj a vybarvi