česky deutsch

5. B

Hauptseite » Klassen » 5. B

Školní rok 2018/2019

Tiere

1) zvířata + stupňování: https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a2/a2_kap6_komparativ.htm

2) zvířata - výběr z možností: https://www.allgemeinbildung.ch/fach=deu/Haustiere_01a.htm

3) vlastnosti zvířat (složitější slovní zásoba): http://www.lehrerlenz.de/eigenschaften_von_tieren.html

4) 

 

Informace ze dne 21. 11. 2018 (ŠEB)

Moc děti chválím, máme za sebou první dvě trochu náročnější gramatická témata - rozkazy a stupňování. Děti to zvádají velmi dobře, drobné chyby budeme postupně ještě odstraňovat, ale základ je položen dobře, máme na čem stavět. :-)

Během páté třídy už si děti musí zvyknout na skutečně pravidelné učení slovíček. Během hodin slovíčka samozřejmě procvičujeme, používáme, ale to v jazyce nestačí. Ne všechna slova je možné stále používat. Z každé hodiny je tedy jako úkol trénovat si doma slovíčka. Některým dětem jsem speciálně zdůraznila, že je potřeba trénovat i písemně, protože chybují v psaném projevu - vynechávání písmen, záměna písmen apod.

Odkaz na Quizlet 5.B

1) quizlet 5.B: https://quizlet.com/class/5608724/

Imperativ (rozkazovací způsob):

Pozor v některých cvičeních jsou i jiné osoby, vyplňujte jen ty, které jsme dělali.

1) online procvičování - rozkaz pro 2. os. j.č., 2. os. mn. č. a vykání 3. os. mn. č.: http://www.mein-deutschbuch.de/lernen.php?menu_id=155

2)  http://www.schubert-verlag.de/aufgaben/xg/xg06_12.htm

3)  https://deutsch.lingolia.com/de/grammatik/verben/imperativ/uebungen

4) rozkaz (du): https://www.hueber.de/shared/uebungen/delfin/lerner/uebungen/fset.php?Volume=1&Lection=8&Exercise=6&SubExercise=1

5) 

10) 

11) doplňování správného tvaru: https://www.hueber.de/shared/uebungen/deutschcom/fset.php?Volume=1&Unit=12&Exercise=4&SubExercise=1&ExerciseUrl=ddc1L12ex04.htm

12) vysvětlení pravidla v NJ, ale je tam sposta příkladů: http://www.dsporto.de/ubungen/imperativregeln.htm

Online cvičení - stupňování

1) stupňování (výběr z možností): https://deutsch.lingolia.com/de/grammatik/adjektive/steigerungsformen/uebungen

2) jen druhý stupeň: https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap7_alles_ist_besser.htm

3) vyber přídavné jméno a dej ho do správného tvaru ve větě: https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a2/a2_kap6_komparativ.htm

4) 

 

Tipy, jak se učit slovíčka v německém (nebo jiném cizím) jazyce

1)      Popiš si věci v domácnosti německými slovíčky.

2)      Vymysli si ke každému slovu větu a uč se slovíčko ve větě.

3)      Vymýšlej si k novým slovíčkům příběhy.

4)      Spoj si slovíčka s kresbami nebo vtipnými obrázky.

5)      Uč se slovíčka nahlas, pak si je lépe zapamatuješ.

6)      Opakuj si slovíčka ve stále se zvětšujících časových odstupech. (nauč se slovíčko, zopakuj další den, za týden, za 14 dní, za měsíc, za půl roku, ...)

7)      Uč se spolu se svými kamarády nebo se členy své rodiny.

8)      Třiď si slovíčka podle tematických celků – vytvoř si tematický slovníček (ideálně velikosti A4 – na dvojstránce jedno téma).

9)      Vytvoř si balíček slovíček a obrázků, spoj je k sobě a pověs ve svém pokoji.

10)   Vytvářej si myšlenkové mapy (mind-maps) k různým tematickým okruhům.

11)   Vytvoř si kartotéku slovíček – kartičková metoda.

12)   Používej při učení různá média.

13)   Uč se na různých místech.

14)   Nahraj si slovíčka na mobil, tak je budeš mít pořád s sebou.

15)   Zkoušej různé postupy:

a)      piš si slovíčka

b)      choď po pokoji, když se učíš

c)       zkoušej kamaráda

d)      nech se vyzkoušet

e)      zkus využít rytmus – např. při učení perfekta – tvary příčestí minulého

f)       kresli si obrázky

g)      hraj hry s kamarády/s rodinou – např. pexeso s německými slovíčky, nebo „země, město, ... (sloupce lze nazvat jinak: zvíře, jídlo, rodina, čísla, ....)“, bingo, ...

h)      zopakuj si slovíčka před spaním a pak znovu ráno při snídani

 

16)   Napadá tě něco dalšího? Napiš mi, přidám to na seznam pro ostatní. Díky za spolupráci :-)

 

Renata Šebestová (za všechny vyučující NJ)

renata.sebestova@husovaliberec.cz